از هفته گذشته تزریق دُز یادآور به کادر بهداشت و درمان در بابل آغاز شد



به گزارش روابط عمومی روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر جوانیان از آغاز تزریق دُز یادآور به کادر بهداشت و درمان در بابل خبر داد.

دکتر مصطفی جوانیان «معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل» گفت: سطح ایمنی در برخی از افراد پس از گذشت ۶ ماه از دز دوم ممکن است پایین بیاید و نیازمند دز یادآور باشد.

وی گفت: در کشور فعلا با توجه به اعلام کشوری برای کادر بهداشت و درمان توصیه می شود و این عزیزان می توانند در صورتی که بیش از ۶ماه از دز دوم واکسن گذشته باشد با مراجعه به مراکز تجمعیی واکسیناسیون نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: آنهایی که دز اول و دوم از واکسن های سینوفارم یا برکت استفاده کردند دز سوم را میتوانند از همین واکسن ها یا واکسنهای آسترازنکا یا اسپوتنیک استفاده کنند.

وی افزود: کسانی که واکسن های دز اول و دوم از واکسن های اسپوتنیک یا آسترازنکا استفاده کردند دز سوم را می‌توانند از همین واکسن ها استفاده کنند.

دکتر جوانیان بیان داشت: امیدواریم با اجرای این دستورالعمل‌ها سلامتی به جامعه برگردد و هر چه زودتر این پاندمی ریشه‌کن شود.

Source link



Source link

Related posts

Leave a Comment